Ouder kind judo

Goed voor het zelfvertrouwen, de motoriek en de band met je kind. Dit zijn slechts enkele uitgangspunten van het ouder-kind judo dat onze club aanbied.

Judo is een sport met veel voordelen. Met name ook voor jonge kinderen. Vanaf 3 jaar mag je dan ook lid worden van de judovereniging. Toch merken we dat voor kleuters de drempel vaak nog erg hoog ligt om alleen de mat op te gaan. Samen met een ouder/verzorger aan de les deelnemen geeft dan een vertrouwd gevoel.

Judo is een sport waarbij samenwerking centraal staat. Een mooie manier dus om met je kind samen een hobby te beoefenen waarbij de band verstevigd wordt.

Verder is het een goede manier om in beweging te komen en op een speelse manier kennis te maken met een aantal eenvoudige basistechnieken van het judo.

Kinderen leren spelenderwijs op een goede manier te vallen en zichzelf te verdedigen, goed voor hun zelfvertrouwen. Ook kunnen ze hun energie kwijt en leren ze omgaan met discipline en structuur. Natuurlijk is er vooral ook ruimte voor spel en plezier. Lekker stoeien met een doel! Er bestaat al ouder-kind gymnastiek en ouder-kind zwemmen, maar over ouder-kind judo hoor je eigenlijk zelden terwijl het duidelijk is dat judo zich hier bij uitstek voor leent.

Het ouder-kind judo is bedoeld voor kinderen van 3 t/m 6 jaar en een ouder/verzorger.

Trainingstijden

Zaterdag

9.00 - 9.30 uur | Voor kinderen van 3 t/m 6 jaar met een ouder/verzorger

Per koppel  €90,- per jaar

Ieder derde lid van een gezin of meer betaalt slechts halve contributie!

Betaling gaat per factuur.

De contributie wordt eens per jaar door ons geïnd.

Locatie

De ouder-kind judolessen worden gegeven in onze eigen "Manaka dojo" in sporthal de Kruisweide.

Sporthal de Kruisweide

5975 AN Sevenum

Lijkt het je leuk om lid te worden? Klik dan hier voor het inschrijfformulier.

Weet je nog niet zeker of je lid wilt worden, maar lijkt het je wel leuk om een keer een les mee te doen? Dat kan! Je mag altijd vrijblijvend drie lessen uitproberen. Loop voor aanvang van de les even binnen en spreek de judoleraar aan, of stuur een mailtje naar info@judoclubsevenum.nl.

Afmelden?

Kun je één of meerdere keren niet komen trainen? Meld het even tijdens de les bij de trainer of stuur een mailtje naar trainer@judoclubsevenum.nl.

Wil je het lidmaatschap bij de vereniging opzeggen? Stuur dan een mailtje naar info@judoclubsevenum.nl. Graag zouden we van je willen weten waarom je jezelf af wilt melden.

Financiële ondersteuning

Lid zijn en blijven van een sportclub, muziekvereniging of Jong Nederland vraagt soms best wat van de portemonnee van gezinnen. Geld mag voor kinderen niet de reden zijn om geen lid te zijn of blijven van een club. Om gezinnen in deze situatie financieel te ondersteunen zijn er de volgende initiatieven:

Stichting Leergeld

Stichting Leergeld Horst aan de Maas is er voor kinderen uit gezinnen met een inkomen rond het bijstandsniveau. Zij kunnen een bijdrage ontvangen voor contributie, kleding en materialen. Dat geldt voor bestaande én nieuwe leden.

Wil je weten wat Stichting Leergeld Horst aan de Maas voor jou kan betekenen? Zie deze folder of kijk op www.leergeldhorstaandemaas.nl.

Jeugdfonds sport en cultuur

Het jeugdfonds sport en cultuur betaald voor kinderen en jongeren tussen de 0 en 18 jaar de contributie, het JBN-lidmaatschap en eventueel spullen zoals sportkleding.

Zie voor meer informatie en voorwaarden de onderstaande websites: