Cursus ZekerBewegen

Zeker bewegen voor iedereen vanaf 55 jaar

Wat

ZekerBewegen is een cursus die bestaat uit 6 lessen van 1 uur, die u helpt, om met meer vertrouwen te bewegen. Binnen de cursus doen we verschillende soorten oefeningen die ieder op zijn of haar eigen niveau kan doen. Onder het motto “niets moet en respect en begrip voor elkaar!”

Voor wie

ZekerBewegen is voor volwassenen met een gemiddelde conditie, die willen werken aan hun fitheid, gezondheid, zelfvertrouwen en zekerder willen bewegen. Maar ook wanneer u meer moeite krijgt met bijvoorbeeld opstaan of alledaagse bewegingen, kan de cursus uitkomst bieden. In het geval van fysieke beperkingen, is het altijd verstandig eerst met uw arts te overleggen.

Leeftijd speelt geen rol voor deelname aan de cursus!

Wat doen we

In de cursus gaan we werken met eenvoudige oefeningen die ieder op zijn of haar eigen niveau kan doen.

• U leert beter en zekerder te bewegen.
  • Oefeningen ter bevordering van het uithoudingsvermogen.
  • Oefeningen om de spierkracht te versterken.
  • Het verbeteren van de souplesse en coördinatie van het lichaam.
  • Het verbeteren van uw balans en evenwicht
  • ‘Wat doet u als u valt’ en ‘hoe komt u overeind’. U leert om vallen te voorkomen én wat u kunt doen als u toch valt. Ook veilig leren vallen is mogelijk, dit is echter niet verplicht.
  • En er is aandacht voor praktische tips waardoor u gemakkelijker kunt opstaan.

Na het volgen van deze cursus bent u minder bang om te vallen en beweegt u zekerder!

Waar en wanneer

De cursus ZekerBewegen wordt gegeven in samenwerking met Judoclub Sevenum en JuWeVa Trainingen, onder begeleiding van John Timmermans, een gediplomeerde ZekerBewegen instructeur. U traint in een groep van 8 – 12 deelnemers in de zaal van de Judoclub op zachte matten. De cursus vindt plaats op een morgen of middag in de Kruisweide op een tijdstip dat vooraf met de deelnemers besproken wordt en dat de zaal beschikbaar is. Er is een lift aanwezig om u naar de eerste verdieping te brengen.

De kosten voor de volledige cursus ZekerBewegen bedragen €30,-

Starten met ZekerBewegen

Geïnteresseerden kunnen voor informatie of aanmelding contact opnemen door te mailen naar trainer@judoclubsevenum.nl of te bellen met John Timmermans 06-13447250. Bij voldoende belangstelling zal in het voorjaar van 2022 met een nieuwe cursus gestart worden.